למה לצחוק – זה בריא?


למה לצחוק – זה בריא?

העובדה, שצחוק טוב לבריאות – זה לא מיתוס.
אך האם אתם יודעים, שאנחנו צוחקים בממוצע כדקה אחת ביום, ומומלץ לצחוק במשך לפחות 10 דקות ביום? כל אחד מאתנו, צריך להשקיע יותר זמן בצחוק.

מהו צחוק? זהו רפלקס של הגוף, המתרחש כתגובה למצב מסוים, לאירוע, לתמונה, לשיחה, וכו'. כאשר אנחנו צוחקים, מתרחשת התכווצות של הסרעפת, דבר אשר מגרה את האיברים שנמצאים בקרבת מקום - הכבד, הטחול, המעיים והקיבה. זה משפר את הביצועים שלהם, ובפרט את תהליך העיכול.

צחוק מאמן גם את שרירי הבטן והגב שלכם. כאשר אנחנו צוחקים, אנו גם שורפים קלוריות. אנו מרפים את הפנים והצווארו. המוח שלנו מייצר נוירוטרנסמיטר - אנדורפין, שמביא לנו תחושה של רווחה ומצב רוח טוב. הדברים שהכי מעודדים את הפרשת האנדורפינים – הם שוקולד, סקס וצחוק. כתוצאה מהשפעתם, אנחנו מרגישים נינוחים ורגועים.

צחוק עוזר להתמודד עם כאב, כך שהוא יכול לפעמים להחליף משככי כאבים. כאשר אנו צוחקים, אנו מגדילים את סף הסובלנות שלנו לכאב. ובגוף, משתחררים הורמונים שגורמים למצב של אופוריה.

מחקרים רבים הראו שצחוק משפיע גם על מערכת החיסון שלנו, בכך שמגדיל את הרמות של הנוגדנים, ולכן גורם לנו להיות פחות פגיעים למחלות וזיהומים וירליים.
חוש ההומור עוזר להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם, ובמיוחד להתקפי לב. צחוק יומיומי מסייע להפחית את הלחץ הנפשי, את המתח, הדיכאון, החרדה ובעיות אחרות בעלי אופי פסיכולוגי.

אם אתם צוחקים באופן קבוע, זה משפר את החיים החברתיים. צחוק מעורר עניין במי שצוחק, ואפשר להגיד שהוא מגנט שמושך אליו אנשים. אדם מאושר תמיד מושך אליו אחרים.
חוץ מזה, מאוד חשוב לצחוק על עצמינו - משום שזה מזכיר לנו שאנחנו לא מושלמים, ויודעים את זה. כך שום ביקורת לא תפחיד אותנו.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> למה לצחוק – זה בריא?